Skip to main content
Microsoft profile picture

Henk Berben

2 months ago

Browser problemen

Sinds enkele weken heb ik (op Windows 10 Home) problemen met mijn browsers. Eerst Edge chromium die regelmatig bevriest tijdens het browsen (nadat ik op een link druk, ik vooruit of achteruit wil of een tabblad sluit). Dan enkele minuten flitst een zwart scherm voorbij en kan ik weer verder. Totdat het probleem opnieuw optreedt, enz. Opnieuw installeren of cache opschonen had geen resultaat. Met alle andere programma's op de computer kan ik gewoon blijven werken. Vervolgens ben ik met Chrome gaan werken en daar trad na een tijdje hetzelfde probleem ineens op. Ook nieuwe installatie of cache leegmaken hadden geen effect. Nadat ik de volledige Chrome cache map via de Verkenner verwijderde (tip van iemand) kon ik ineens weer normaal werken maar na een tijdje kwam het probleem helaas terug. Vervolgens Opera geïnstalleerd en dat werkte als een zonnetje dus ik dacht dat ik er vanaf was. Nu 2 weken later is het feest voorbij en heb ik hetzelfde probleem. Ik weet niet of er een verband is maar in de logfiles zie ik heel vaak deze (DistributedCOM) melding: In de machtigingsinstellingen toepassingsspecifiek wordt de machtiging Activeren niet verleend aan Lokaal voor de COM-servertoepassing met CLSID {2593F8B9-4EAF-457C-B68A-50F6B8EA6B54} en APPID {15C20B67-12E7-4BB6-92BB-7AFF07997402} aan de gebruiker (...) met het adres LocalHost (via LRPC) die wordt uitgevoerd in de toepassingscontainer Niet beschikbaar SID (Niet beschikbaar). Deze beveiligingsmachtiging kan worden gewijzigd met het beheerprogramma van Component Services.

1
0
0
0